Hoger in Google; hoe dan?

Hoe Knuiman trainingen je verder helpt

Hoe kom ik hoger in Google?

Het is een eenvoudige vraag met niet zo'n eenvoudig antwoord. Zoekmachines als Google hanteren wel meer dan 300 factoren die van invloed zijn op de uiteindelijke ranking van je webpagina's.

 

Gelukkig zijn er honderden, nee duizenden boek en blogs volgeschreven over SEO (Search Engine Optimization). Of zoals we het in het Nederlands noemen "Zoekmachine Optimalisatie". Alles wat je wil en zou moeten weten over SEO valt prima op eigen kracht te achterhalen. 

 

Hoe een praktijkgerichte training je verder kan helpen

Zelf ben ik ooit begonnen met SEO door veel theorie te lezen en gewoon maar te proberen. Ik was Marketing Manager bij Reed Business en het online marketing vak stond nog in de kinderschoenen. Ik zocht de theorie op en paste het zo goed mogelijk toe. Maar ja, hoe wist ik of ik het goed had toegepast? Het werkte, maar misschien kon het nog veel beter?

 

Later ben ik gestart als SEO consultant bij Checkit (later iProspect). En daar heb ik pas écht het SEO vak geleerd. Ik leerde wat het meest belangrijk is in het optimaliseren van ieder type website. Zodat ik vragen kon beantwoorden als:

"Moet onze kleine website ook een XML-sitemap hebben?"

"Komen we met de webshop hoger in Google, als we alt tags toevoegen op 50.000 productafbeeldingen? Of kunnen we beter investeren in meer teksten?"

"Hoe ga je er mee om als de ideale SEO aanpak niet kán worden toegepast? Omdat er bijvoorbeeld te weinig budget is of omdat de website techniek het domweg niet toelaat."

..."Hoger in google komen door de zoekmachine echt te leren begrijpen"...

Soms heb je voor jouw website een alternatieve aanpak nodig. Maar dat staat niet in de theorieboeken! In dit soort situaties is het belangrijker om zoekmachines zoals Google echt te begrijpen. Theorie kun je opzoeken en nalezen. Het snáppen van zoekmachines leer je vooral door veel te doen. En door te profiteren van ervaringen van SEO professionals uit de praktijk. Inmiddels heb ik zelf die praktijkervaring opgedaan. Ik heb aan vele websites gewerkt. Aan klantzijde als search marketeer, maar ook als senior SEO consultant aan bureauzijde. Ik heb gewerkt aan websites van grote A-merken in verzekeringen, energie, telecom, fashion en food. Webshops en lead-generatie websites. Mijn ervaring strekt zich uit van grote e-commerce platforms tot aan kleine, platte websites.

 

Graag wil ik nu met mijn ervaring ook jou (verder) op weg helpen met zoekmachine optimalisatie. Gewoon, omdat ik het zo'n een mooi vak vindt om over te vertellen.

 

Of je nu beginner of gevorderd bent, ik heb een passende training voor je samengesteld;

SEO workshop in één ochtend

SEO training van één dag

Cursus SEO van 2 dagen


Over Mieke Knuiman

 

Sinds 2010 ben ik professioneel bezig met SEO. Zowel als consultant als aan klantzijde. 

 

Tegenwoordig werk ik met veel plezier aan klantzijde als search specialist bij Bidfood (voorheen Deli XL). Daarnaast geef ik trainingen onder de naam Knuiman trainingen. 

 

De combinatie van trainen (vereist continue up to date blijven) met een baan als search specialist (waardevolle praktijk ervaring) maken mij een all round SEO trainer.

Bovendien vind ik zowel het trainen, als mijn baan bij Bidfood allebei gewoon te leuk om te kiezen :-)

 


Contact

 

Heb je vragen over de trainingen, stuur mij een berichtje! 

 

Met vriendelijke groet,

Mieke Knuiman

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.